Synsam

Case:

Konvertering av synsundersøkelser er veldig viktig for Synsam.
I og med at folk ikke ønsker å bruke penger på seg selv i perioden før jul, men heller bruke penger på innkjøp av julegaver til nære og kjære, vil det være lurt å kommunisere synsundersøkelse som julegave. Dermed vil man lettere fange oppmerksomheten til brukeren i en periode med stor konkurranse og mye julegavefokus.

Med et standard budskap som kommuniserer type «sjekk synet, se bedre» vil vi ved mindre sannsynlighet nå frem. En annen fordel er at vi ved en større sannsynlighet treffer en relevant målgruppe, da vi her ønsker å treffe de som kjenner noen, og ikke nødvendigvis kun de som faktisk trenger det selv. Målgruppen er bredere og enklere å nå frem til.

The results

Desember 2018 var Synsam Group Norway AS sin beste desember noen sinne.

I tillegg er det allerede klart at vi nå i januar har All Time High på synsprøver først i uke 2, så ble dette toppet igjen i uke 3.

Jeg mener bestemt dette har noe med vår kampanje med å gi en synsundersøkelse i julegave, sammen med det gode arbeidet som gjøres i butikkene hver eneste dag – som da blir synsprøver gjennomført nå i januar.

Med vennlig hilsen
Trond A. Gudbrandsen
Country Manager, Synsam Group Norway AS

The challenge

Konvertering av synsundersøkelser er veldig viktig for Synsam.

Folk bruker mindre penger på seg selv i perioden før jul, men bruker heller penger på innkjøp av julegaver til nære og kjære.

The solution

Derfor foreslo In Sight og kommunisere synsundersøkelse som julegave.

Vi ønsket fange oppmerksomheten til brukeren i en periode med stor konkurranse og mye julegavefokus.

Med et standard budskap som eks. «sjekk synet, se bedre».. ville vi ved mindre sannsynlighet nå frem.

Ved å gjøre om budskapet til «de som kjenner noen» som trenger synsundersøkelse ville vi øke sannsynligheten.

Trenger du tilbud..

 .. på produksjon av bannere og annet digitalt kampanjemateriell? Ta kontakt med vår kreative avdeling for å få et uforpliktende tilbud!